Start Komunikaty Informacje Szlaki piesze Konkurs Fotogalerie Słowniczek krajoznawczy Wycieczki na weekend Kontakt

Regiony szlaków pieszych

Trasy międzynar. i tematyczne

Szlak międzynarodowy E9
Pomorska Bursztynowa Trasa Piesza AMBER
Szlaki dla osób o szczególnych potrzebach

Inne trasy piesze

punkt startowy: Gdańsk Wrzeszcz- dworzec PKP
punkt końcowy: Gdańsk Wrzeszcz - dworzec PKP
3 - 3,5 godziny - 7,5 km

Do Złotej Karczmy dostajemy z Gdańska Wrzeszcza którymś z autobusów gdańskiej komunikacji miejskiej. Może to być linia 110, 126 lub 157, wszystkie mające swój przystanek początkowy przed dworcem PKP we Wrzeszczu. Dogodna pora rozpoczęcia wycieczki to okolica godziny 9. W tym czasie mamy kursy: 8.45 - 157; 8.55 - 126; 9.05 - 110. Do przystanku w Złotej Karczmie (w rejonie Ronda Kaczmarskiego) dojeżdżamy po około 15 minutach. Tu wkraczamy na żółty szlak Trójmiejski i idziemy nim w kierunku Gdańska (PKS), korzystając ze wskazań drogowskazu szlakowego.

Po ok. 2 km minąwszy wcześniej Górę Matemblewską dostajemy się do Matemblewa. Na śródleśnej polanie znajduje się tu sanktuarium Matki Bożej Brzemiennej (Matemblewskiej) obejmujące także Dom Samotnej Matki i leśniczówka. Przy leśniczówce spotykamy szlak niebieski Kartuski , który najpierw z innymi szlakami (dodatkowo zielonym Skarszewskim) a po dojściu nad Strzyżę samodzielnie będzie dalej nas prowadzić. Pójdziemy leśną doliną Strzyży, w górę jej biegu, prawym brzegiem. Po drodze natrafiamy na przystanki ścieżki dydaktycznej. Po około 1,5 km przechodzimy na drugi brzeg potoku, spotykamy szlak Skarszewski i wspólnie po około 0,5 km marszu docieramy do Kiełpina i dawnej linii kolejowej. Niebieskie znaki prowadzą nas dalej na spotkanie ze szlakiem czarnym Wzgórz Szymbarskich , co następuje po 1,5 km. Na końcowym odcinku wędrówki wykorzystujemy szlak czarny idąc nim w prawo na północ. Po ponad kilometrze kończymy wędrówkę w Matarni, wcześniej minąwszy malowniczy kościołek św. Walentego. W Matarni (ul. Słowackiego) blisko szlaku mamy przystanek komunikacji miejskiej a na nim te samy linie autobusowe, co na starcie.

O godzinie 11.37 może nas zabrać autobus linii 110, o 11.57 linii 157 a o 12.03 - 126. Zawiezie nas on z powrotem do Wrzeszcza, do stacji kolejowej, co będzie trwało 15-20 minut. Odcinek wędrówki w Dolinie Strzyży możemy też przebyć korzystając ze szlaku zielonego Skarszewskiego prowadzącego przeciwnym brzegiem potoku. Długość tego wariantu odcinka wycieczki jest identyczna czyli około 1,5 km.

Komisja Turystyki Pieszej
przy Pomorskim Porozumieniu Oddziałów PTTK w Gdańsku
80-826 Gdańsk, ul. Ogarna 72
tel. (58) 301-14-88

Wszelkie prawa zastrzezone © 2024 PTTK - Znakowane Szlaki Turystyczne Województwa Pomorskiego